fredag, februar 06, 2009

Masteklatring....

Et stykke inn på øya står det ei mast som er 100 meter høg. I denne er det lys i tre nivåer. 3 av lysene var gått, så jeg og Lena bestemte oss for å dra og skifte dem. Var litt spent på hvordan jeg skulle reagere på å klatre i ei så høy mast, men gledet meg også til å prøve. Vi har skikkelig utstyr, og er godt sikret når vi klatrer, dessuten har du ekstra trygghet siden du klatrer inni masta. Jeg gikk opp først for å skifte lysene som er på 65 meter.


Det tar litt tid å klatre når du hele tiden skal sikre deg, men jeg kom meg opp og fikk skiftet lysene. På bildet under er jeg på 65 meter, kan såvidt se en prikk en tredjedel fra toppen av masta

Det var fantastisk å være så høyt og se på utsikten. Kjente meg trygg hele veien, og var ikke nervøs i hele tatt :-) Under er et bilde jeg tok av stasjonen, og et som er tatt rett ned gjennom masta.




Når vi skulle teste lysene viste deg seg at det ene lyset på toppen var gått, så da måtte Lena til pers opp og skifte det i tillegg til de nederste lysene. Her er hun på tur oppover.

Dette var skikkelig gøy, og gjentas gjerne